Kongres Fachowców

Kongres Fachowców

19 lutego w godzinach od 10:00 do 13:00, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbędzie się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody, już po raz trzeci będzie towarzyszyło Targom Mody Poznań. Wśród prelekcji nie zabraknie kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami oraz zrównoważonym środowiskiem.

Prelekcje:

  1. „Ja, kolekcjoner, czyli jak zostałem znawcą mody” – Adam Leja, kolekcjoner mody i ekspert w dziedzinie sztuk dekoracyjnych z okresu art deco. Leja to jeden z największych kolekcjonerów mody w Europie – jego zbiory liczą ponad pięć tysięcy eksponatów z okresu od połowy XIX wieku, aż do dziś.
  2.  Ania Kuczyńska - "Antykonsumpcyjna projektantka mody. Czy to możliwe?"
  3. „Materiały roślinne, jako przyszłość w branży mody” – Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła z Bohema Clothing, ekologiczna a nawet wegańska marka, która produkuje nie tylko buty ze skóry ananasa. Całkiem niedawno stali się oni prekursorem i stworzyli pierwsze na świecie buty ze skóry kaktusa.
  4. "Budowanie marki własnej na Allegro" - Celestyna Lendo-Zachariasz przedstawi narzędzia wspierające rozwój biznesu na Allegro oraz możliwości korzystania z benefitów oferowanych dla partnerów. Podpowie, jak planować kampanie wpisując się w tradeplan Allegro i jak wypracować widoczność produktów, również przy wykorzystaniu narzędzi komunikacji 360. Wystąpienie będzie skierowane zarówno do marek ze zbudowaną pozycją na rynku, jak i do tych, którzy dopiero myślą o swojej przyszłości w branży mody.
  5. „Twórczy recykling. Pomiędzy chaosem, a świadomym projektowaniem” – z ramienia Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego wystąpią prof. zw. Irmina Aksamitowska-Szadkowska oraz dr hab. Hanna Wojdała-Markowska. Panie opowiedzą między innymi o refleksjach na temat danych związanych z modą oraz przekraczaniu granic bezpieczeństwa konsumpcyjnego. Nie zabraknie także wątku o etyce zawodu projektanta.
  6. „Prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów modowych” – Aleksandra Bączykowska w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr. Tysiące followersów, setki polubień – czy przy takiej skali rozpoznawalności i ogromnym zasięgu działalność influencerów jest w jakikolwiek sposób ograniczona? Czy istnieje tylko jeden prawidłowy sposób oznaczania postów stanowiących treści reklamowe? Na co powinny zwrócić uwagę strony umowy przy planowaniu strategii umieszczania treści sponsorowanych? W trakcie wystąpienia omówimy szereg praktycznych zagadnień związanych z lokowaniem produktów przez influencerów.
  7. „Słowo w modzie” – moda opiera się na słowach. To słowa tworzą trendy, budują marki i ich oryginalność. Od nich się zaczyna – budując strategię marki i kreując komunikację do użytkowników. Dlaczego ich dobór jest tak istotny i jak je interpretować? O tym będzie można posłuchać podczas jednej z prelekcji specjalistek ds. marketingu i PR-u Domodi.pl – Martyny Głowińskiej i Marty Kalety.
  8. „Trendy, innowacje i ekologiczna moda Kazachstanu: nasze spojrzenie na przyszłość” – Irina Nechaeva (wykład w języku rosyjskim).
  9. „Platforma VR Lookroom. Zacieranie granicy między zakupami online i offline” – w imieniu firmy Cinematicvr.pl prelekcję wygłosi Konrad Ziaja, skupiając się na wirtualnej rzeczywistości, w której klient może zobaczyć ubrania.

Kongres Fachowców poprowadzi kobieta petarda - Paulina Smaszcz-Kurzajewska!

GALERIA, JESIEŃ 2019

Kongres Fachowców pt. „Moda w internecie – Internet w modzie”

27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbył się Kongres Fachowców. Tematyczną debatę ekspertów ponownie poprowadziła energetyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska, a wśród prelekcji nie zabrakło kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.

W Sali Ziemi, w godz. od 9:30 do 13:30 odbyła się już po raz drugi, debata ekspertów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością były tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą. Chcąc zwiększyć świadomość tego tematu, część Kongresu Fachowców poświęcona była właśnie tej dziedzinie. Obecni byli przedstawiciele marek modowych, reprezentujących ten ruch w modzie i opowiedzą o swoich doświadczeniach, czy da się tworzyć i sprzedawać modę eko. Opowiedzieli o statystykach, certyfikatach oraz o tym jakie cechy powinny charakteryzować modę eko.

Nie zabrakło również nowinek ze świata technologii, takich jak case wirtualnej przymierzalni, o której mówi się, że to narzędzie przyszłości. Dyskusja objęła również kwestie druku 3D, który coraz częściej wykorzystywany jest również w pracy projektantów i producentów odzieży. Specjaliści dogłębnie omówili tematy, które w świecie mody robią prawdziwą rewolucję.

Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań: https://targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres/

Prelekcje:

  1. Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosiła Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.
  2. Content Marketing w social-mediach w budowaniu marekKatarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówili krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.
  3. Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznychAnna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowiedziała o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.
  4. Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawiła Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.
  5. Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranieTomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowiedział w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.
  6. Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi - porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania -Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowiedziała Magda Komarzeniec.
  7. E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzieli nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.
  8. Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiskao nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowiedziała Zuza Wójcik.
  9. Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzieli Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócili uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

 

WIOSNA 2019

5.03.2019 w Sali Ziemi odbył się Kongres Fachowców - Internet w modzie, moda w internecie, a wszystko to w ramach pierwszego dnia Targów Mody Poznań. Całość rozpoczęła się o godz. 9:30 energicznym powitaniem przez prowadzącą całe wydarzenie – Paulinę Smaszcz-Kurzajewską – dziennikarkę, prezenterkę i specjalistkę w dziedzinie Public Relations.

Wyjątkowa debata dotycząca przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami zebrała całą widownię słuchaczy. Prelegenci, którzy pojawili się na scenie to przedstawiciele uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawników, dziennikarzy modowych, reprezentantów popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertów ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów. Dyskusja objęła między innymi takie tematy, jak:

  • Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Jak polskie uczelnie przygotowują studentów do funkcjonowania w branży mody
    (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu); o przyszłości w branży fashion oraz aspiracjach przyszłych rekinów modowego biznesu.
  • Rola instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Miejsce, jako forma promocji (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi);
    o tym jak historia, doświadczenie i odpowiednie osoby są w stanie pomóc w rozwinięciu skrzydeł danego sektora.
  • Rola mediów internetowych i społecznościowych w kreowaniu popytu na marki modowe i lansowaniu trendów (Wirtualna Polska);
    wystąpienie obejmowało kilka kluczowych statystyk, m.in. źródeł poszukiwania inspiracji modowych czy też poziom znajomości konkretnych sklepów internetowych.
  • M-commers, czyli innowacyjne rozwiązania w sprzedaży internetowej (Domodi.pl); prezentacja na temat ciekawych zastosowań mobilnej i desktopowej wersji sklepów internetowych, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży.
  • Jak za pośrednictwem mailingu, SMS i powiadomień push budować świadomość klientów wokół marki? Skuteczne kampanie w branży modowej (Redlink); o tym w jaki sposób szybko i za pomocą konkretnych trików polepszyć swoją widoczność i działanie sprzedażowe w internecie.
  • Organizacja targów, jako skuteczne narzędzie marketingowe i ich znaczenie dla rozwoju marki odzieżowej (Grupa MTP);
    o tym jak prężnie działają targi i jakie korzyści niesie za sobą udział w takim wydarzeniu.
  • Showroom, jako pośrednik między firmą odzieżową, butikiem, internetem, a „Kowalskim” (Vertigo Fashion Management);
    o tym jak istotna jest w branży mody kooperacja z innymi podmiotami i osobami, promocja oraz działania Public Relations.
  • Moda w internecie a prawo – szanse i zagrożenia. (WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.); o prawnych aspektach świata mody, prawie własności intelektualnej, rękojmi i gwarancji na produkty zakupione w internecie, promocjach i zwrotach towaru.

Po zakończeniu Kongresu słychać było liczne głosy zadowolenia, płynące od uczestników spotkania. Energia bijąca ze sceny udzieliła się słuchaczom, którzy w kuluarach rozmawiali później na tematy dotyczące branży modowej i tego, jak współcześnie rozwija się ta dziedzina. Konferencja odbyła się w ramach 2-dniowych Targów Mody Poznań, które trwały w tym samym czasie.