Wydarzenia

Pokazy mody

Wszyscy wystawcy mają możliwość zaprezentowania swoich najnowszych kolekcji na profesjonalnych modelkach i modelach. Pokazy mody odbywają się zarówno podczas Gali Polskiej Mody, jak i następnego dnia, w formie pokazów handlowych. Organizowane są również pokazy studentów kierunków artystycznych, prezentujące nieco inne, wręcz futurystyczne spojrzenie na branżę mody. Podczas minionej edycji byli to przedstawiciele Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Kongres Fachowców

27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbył się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody. Wśród prelekcji nie zabrakło kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.

Druga edycja Kongresu Fachowców zgromadziła prelegentów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością były tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą.

Na scenie pojawili się eksperci i specjaliści z wielu dziedzin, które codziennie wiążą się z branżą mody.

    1. Godz. 9:40-10:00

    Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranieTomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowie w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.

    1. Godz. 10:00-10:20

    Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi - porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania -Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowie Magda Komarzeniec.

    1. Godz. 10:20-10:40

    E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzą nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.

    1. Godz. 10:40-11:00

    Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznychAnna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowie o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.

    1. Godz. 11:00-11:20

    Content Marketing w social-mediach w budowaniu marekKatarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówią krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.

    Przerwa 11:20-11:40

    1. Godz. 11:40-12:00

    Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzą Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

    1. Godz. 12:00-12:20

    Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawi Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.

    1. Godz. 12:20 – 12:40

    Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiskao nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowie Zuza Wójcik.

    1. Godz. 12:40-13:00

    Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznyc

 

GALERIA, JESIEŃ 2019

 

WIOSNA 2019

5.03.2019 w Sali Ziemi odbył się Kongres Fachowców - Internet w modzie, moda w internecie, a wszystko to w ramach pierwszego dnia Targów Mody Poznań. Całość rozpoczęła się o godz. 9:30 energicznym powitaniem przez prowadzącą całe wydarzenie – Paulinę Smaszcz-Kurzajewską – dziennikarkę, prezenterkę i specjalistkę w dziedzinie Public Relations.

Wyjątkowa debata dotycząca przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami zebrała całą widownię słuchaczy. Prelegenci, którzy pojawili się na scenie to przedstawiciele uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawników, dziennikarzy modowych, reprezentantów popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertów ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów. Dyskusja objęła między innymi takie tematy, jak:

  • Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Jak polskie uczelnie przygotowują studentów do funkcjonowania w branży mody
    (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu); o przyszłości w branży fashion oraz aspiracjach przyszłych rekinów modowego biznesu.
  • Rola instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Miejsce, jako forma promocji (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi);
    o tym jak historia, doświadczenie i odpowiednie osoby są w stanie pomóc w rozwinięciu skrzydeł danego sektora.
  • Rola mediów internetowych i społecznościowych w kreowaniu popytu na marki modowe i lansowaniu trendów (Wirtualna Polska);
    wystąpienie obejmowało kilka kluczowych statystyk, m.in. źródeł poszukiwania inspiracji modowych czy też poziom znajomości konkretnych sklepów internetowych.
  • M-commers, czyli innowacyjne rozwiązania w sprzedaży internetowej (Domodi.pl); prezentacja na temat ciekawych zastosowań mobilnej i desktopowej wersji sklepów internetowych, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży.
  • Jak za pośrednictwem mailingu, SMS i powiadomień push budować świadomość klientów wokół marki? Skuteczne kampanie w branży modowej (Redlink); o tym w jaki sposób szybko i za pomocą konkretnych trików polepszyć swoją widoczność i działanie sprzedażowe w internecie.
  • Organizacja targów, jako skuteczne narzędzie marketingowe i ich znaczenie dla rozwoju marki odzieżowej (Grupa MTP);
    o tym jak prężnie działają targi i jakie korzyści niesie za sobą udział w takim wydarzeniu.
  • Showroom, jako pośrednik między firmą odzieżową, butikiem, internetem, a „Kowalskim” (Vertigo Fashion Management);
    o tym jak istotna jest w branży mody kooperacja z innymi podmiotami i osobami, promocja oraz działania Public Relations.
  • Moda w internecie a prawo – szanse i zagrożenia. (WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.); o prawnych aspektach świata mody, prawie własności intelektualnej, rękojmi i gwarancji na produkty zakupione w internecie, promocjach i zwrotach towaru.

Po zakończeniu Kongresu słychać było liczne głosy zadowolenia, płynące od uczestników spotkania. Energia bijąca ze sceny udzieliła się słuchaczom, którzy w kuluarach rozmawiali później na tematy dotyczące branży modowej i tego, jak współcześnie rozwija się ta dziedzina. Konferencja odbyła się w ramach 2-dniowych Targów Mody Poznań, które trwały w tym samym czasie.

Miasto Żyje Modą

Podobno nie samą pracą człowiek żyje, a my udowadniamy, że żyje również modą.

Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze trendy. W projekcie i towarzyszących mu eventach udział może wziąć każdy odwiedzający Poznań, a zwłaszcza osoby, których celem są Targi Mody Poznań. Będzie on świetnym uzupełnieniem targowej imprezy i z pewnością zaspokoi wiele modowych doznań.

W wydarzeniu udział biorą - projektanci, marki modowe, butiki i miejsca związane ze sztuką. Wszystkie propagują modę w szerokim ujęciu i bliskie jest im stwierdzenie, że modne może być dosłownie wszystko.

Wydarzenie towarzyszy Targom Mody Poznań, które odbywają się równolegle w dniach 19-20.02.2020 na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Udział w targach to doskonała okazja do nawiązania nowych kontraktów biznesowych oraz zakup najnowszych kolekcji, które dzięki temu mają okazję pokazać się również w innych krajach. Chcąc wykorzystać potencjał czasu, który zwiedzający spędzą w Poznaniu, udowadniamy, że nasze miasto jest po prostu MODNE – a ciekawy program, który przygotowaliśmy może być wartością dodaną do przyjazdu.

Centrum Kultury Zamek – możliwość zobaczenia wystawy pt. „Nieznany impresjonizm – Manet, Pissarro i im współcześni”, na której podziwiając dzieła mistrzów poznamy charakterystyczne dla impresjonistów tematy jak: portrety, życie nowoczesnego miasta, ale przede wszystkim, to co istotne z punktu widzenia mody, jakie trendy panowały w strojach z innej epoki.

COCO BOUTIQUE – dedykowane warsztaty pt. „Capsule wardrobe w praktyce”, których celem będzie uświadomienie klientkom w jaki sposób budować kapsułową garderobę oraz jak odpowiednio dobierać do siebie rzeczy. Butik zaprasza przez cały okres trwania wydarzenia, w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w sobotę (22.02.) od 10:00 do 14:00.

 

CONFASHION – nocne zakupy i spotkanie po godzinach otwarcia w butiku przy jednej
z najpiękniejszych ulic Poznania – Paderewskiego. Zapisy telefoniczne i mailowe: info@confashion.com.pl, 601 968 690.

 

 

Anna Korytowska – wystawa kolekcji ubiorów autorskich, połączona ze spotkaniem z projektantką
w jej Atelier na Garbarach, 17.02. o godz. 18:00. Zapisów można dokonywać pod adresem anna@korytkowska.pl.

 

Miszkomaszko – warsztaty drukowania koszulek techniką sitodruku. Każdy z uczestników
ma możliwość przygotowania nadruku na własnej koszulce lub zakupienia bawełnianej torby
na miejscu. Warsztaty odbędą się 22.02. w godzinach 12:00-14:00, wstęp wolny.

 

Muzeum Historii Ubioru – kuratorskie zwiedzanie wystawy „Czego oczy nie widzą. Historia bielizny
w XIX wieku”. Muzeum zaprasza w dniu 20.02. o godz. 18:00. Uczestnicy Targów Mody Poznań mogą skorzystać ze specjalnej zniżki 25% na bilety. Bilety w cenie 12 zł normalny oraz 8 zł ulgowy.

Novamoda – tydzień szalonych cen i rabatów na ubrania od projektantów, a dla osób, które mają ochotę na zakupy ze stylistką, wystarczy umówić się telefonicznie z Martą Rash – 790 455 885.

Oyca – marka biżuteryjna przygotowała dla uczestników projektu dwa dedykowane spotkania, podczas których dowiedzą się oni więcej na temat projektowania biżuterii komercyjnej, sztuki złotniczej oraz biżuterii męskiej, skupiając się na twórczości Mieczysława Gryzy. Uczestnicy będą mogli zobaczyć również jego pracownię. Pierwsze 18.02. o godz. 17:00 oraz drugie – 20.02. o godz. 18:00. Zgłoszenia telefoniczne u Agnieszki Gryzy: 696 023 047.

PATRIZIA ARYTON – marka istniejąca na Polskim rynku od 30 lat. Obecnie ubiera kobiety na całym świecie, a na potrzeby projektu, przygotowała dla klientek specjalną ofertę promocyjną. Marka przygotowała w czasie trwania projektu 20 % zniżki dla wszystkich osób, które pokażą przy kasie bilet Targów Mody Poznań lub zarejestrują się na Kongres Fachowców.

Stary Browar – to miejsce, które łączy w sobie sztukę, handel i kulturę. W Galerii na Dziedzińcu Sztuki odbywają się liczne, międzynarodowe wystawy. Uczestnicy projektu będą mieli okazję zobaczyć obecną – „Daniel Lismore – Jestem Dziełem Sztuki”.