Wydarzenia

Pokazy mody

Wszyscy wystawcy mają możliwość zaprezentowania swoich najnowszych kolekcji na profesjonalnych modelkach i modelach. Pokazy mody odbywają się zarówno podczas Gali Polskiej Mody, jak i następnego dnia, w formie pokazów handlowych. Organizowane są również pokazy studentów kierunków artystycznych, prezentujące nieco inne, wręcz futurystyczne spojrzenie na branżę mody. Podczas minionej edycji byli to przedstawiciele Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Kongres Fachowców

27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbędzie się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody.

Wśród prelekcji nie zabraknie kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.

Tegoroczna edycja Kongresu Fachowców zgromadzi prelegentów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością będą tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą.

Na scenie pojawią się eksperci i specjaliści z wielu dziedzin, które codziennie wiążą się z branżą mody.

 

TEGOROCZNI PRELEGENCI

    1. Godz. 9:40-10:00

    Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranieTomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowie w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.

    1. Godz. 10:00-10:20

    Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi - porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania -Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowie Magda Komarzeniec.

    1. Godz. 10:40-11:00

    E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzą nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.

    1. Godz. 11:00-11:20

    Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznychAnna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowie o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.

    1. Godz. 11:20-11:40

    Content Marketing w social-mediach w budowaniu marekKatarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówią krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.

    Przerwa 11:40-12:00

    1. Godz. 12:00-12:20

    Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzą Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

    1. Godz. 12:20-12:50

    Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawi Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.

    1. Godz. 12:50 – 13:10

    Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiskao nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowie Zuza Wójcik.

    1. Godz. 13:10-13:30

    Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznyc

 

ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONGRES

 

WIOSNA 2019

5.03.2019 w Sali Ziemi odbył się Kongres Fachowców - Internet w modzie, moda w internecie, a wszystko to w ramach pierwszego dnia Targów Mody Poznań. Całość rozpoczęła się o godz. 9:30 energicznym powitaniem przez prowadzącą całe wydarzenie – Paulinę Smaszcz-Kurzajewską – dziennikarkę, prezenterkę i specjalistkę w dziedzinie Public Relations.

Wyjątkowa debata dotycząca przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami zebrała całą widownię słuchaczy. Prelegenci, którzy pojawili się na scenie to przedstawiciele uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawników, dziennikarzy modowych, reprezentantów popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertów ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów. Dyskusja objęła między innymi takie tematy, jak:

  • Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Jak polskie uczelnie przygotowują studentów do funkcjonowania w branży mody
    (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu); o przyszłości w branży fashion oraz aspiracjach przyszłych rekinów modowego biznesu.
  • Rola instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Miejsce, jako forma promocji (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi);
    o tym jak historia, doświadczenie i odpowiednie osoby są w stanie pomóc w rozwinięciu skrzydeł danego sektora.
  • Rola mediów internetowych i społecznościowych w kreowaniu popytu na marki modowe i lansowaniu trendów (Wirtualna Polska);
    wystąpienie obejmowało kilka kluczowych statystyk, m.in. źródeł poszukiwania inspiracji modowych czy też poziom znajomości konkretnych sklepów internetowych.
  • M-commers, czyli innowacyjne rozwiązania w sprzedaży internetowej (Domodi.pl); prezentacja na temat ciekawych zastosowań mobilnej i desktopowej wersji sklepów internetowych, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży.
  • Jak za pośrednictwem mailingu, SMS i powiadomień push budować świadomość klientów wokół marki? Skuteczne kampanie w branży modowej (Redlink); o tym w jaki sposób szybko i za pomocą konkretnych trików polepszyć swoją widoczność i działanie sprzedażowe w internecie.
  • Organizacja targów, jako skuteczne narzędzie marketingowe i ich znaczenie dla rozwoju marki odzieżowej (Grupa MTP);
    o tym jak prężnie działają targi i jakie korzyści niesie za sobą udział w takim wydarzeniu.
  • Showroom, jako pośrednik między firmą odzieżową, butikiem, internetem, a „Kowalskim” (Vertigo Fashion Management);
    o tym jak istotna jest w branży mody kooperacja z innymi podmiotami i osobami, promocja oraz działania Public Relations.
  • Moda w internecie a prawo – szanse i zagrożenia. (WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.); o prawnych aspektach świata mody, prawie własności intelektualnej, rękojmi i gwarancji na produkty zakupione w internecie, promocjach i zwrotach towaru.

Po zakończeniu Kongresu słychać było liczne głosy zadowolenia, płynące od uczestników spotkania. Energia bijąca ze sceny udzieliła się słuchaczom, którzy w kuluarach rozmawiali później na tematy dotyczące branży modowej i tego, jak współcześnie rozwija się ta dziedzina. Konferencja odbyła się w ramach 2-dniowych Targów Mody Poznań, które trwały w tym samym czasie.