Wydarzenia

Pokazy mody

Wszyscy wystawcy mają możliwość zaprezentowania swoich najnowszych kolekcji na profesjonalnych modelkach i modelach. Pokazy mody odbywają się zarówno podczas Gali Polskiej Mody, jak i następnego dnia, w formie pokazów handlowych. Organizowane są również pokazy studentów kierunków artystycznych, prezentujące nieco inne, wręcz futurystyczne spojrzenie na branżę mody. Podczas minionej edycji byli to przedstawiciele Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Kongres Fachowców

5.03.2019 w Sali Ziemi odbył się Kongres Fachowców - Internet w modzie, moda w internecie, a wszystko to w ramach pierwszego dnia Targów Mody Poznań. Całość rozpoczęła się o godz. 9:30 energicznym powitaniem przez prowadzącą całe wydarzenie – Paulinę Smaszcz-Kurzajewską – dziennikarkę, prezenterkę i specjalistkę w dziedzinie Public Relations.

Wyjątkowa debata dotycząca przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami zebrała całą widownię słuchaczy. Prelegenci, którzy pojawili się na scenie to przedstawiciele uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawników, dziennikarzy modowych, reprezentantów popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertów ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów. Dyskusja objęła między innymi takie tematy, jak:

  • Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Jak polskie uczelnie przygotowują studentów do funkcjonowania w branży mody
    (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu); o przyszłości w branży fashion oraz aspiracjach przyszłych rekinów modowego biznesu.
  • Rola instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Miejsce, jako forma promocji (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi);
    o tym jak historia, doświadczenie i odpowiednie osoby są w stanie pomóc w rozwinięciu skrzydeł danego sektora.
  • Rola mediów internetowych i społecznościowych w kreowaniu popytu na marki modowe i lansowaniu trendów (Wirtualna Polska);
    wystąpienie obejmowało kilka kluczowych statystyk, m.in. źródeł poszukiwania inspiracji modowych czy też poziom znajomości konkretnych sklepów internetowych.
  • M-commers, czyli innowacyjne rozwiązania w sprzedaży internetowej (Domodi.pl); prezentacja na temat ciekawych zastosowań mobilnej i desktopowej wersji sklepów internetowych, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży.
  • Jak za pośrednictwem mailingu, SMS i powiadomień push budować świadomość klientów wokół marki? Skuteczne kampanie w branży modowej (Redlink); o tym w jaki sposób szybko i za pomocą konkretnych trików polepszyć swoją widoczność i działanie sprzedażowe w internecie.
  • Organizacja targów, jako skuteczne narzędzie marketingowe i ich znaczenie dla rozwoju marki odzieżowej (Grupa MTP);
    o tym jak prężnie działają targi i jakie korzyści niesie za sobą udział w takim wydarzeniu.
  • Showroom, jako pośrednik między firmą odzieżową, butikiem, internetem, a „Kowalskim” (Vertigo Fashion Management);
    o tym jak istotna jest w branży mody kooperacja z innymi podmiotami i osobami, promocja oraz działania Public Relations.
  • Moda w internecie a prawo – szanse i zagrożenia. (WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.); o prawnych aspektach świata mody, prawie własności intelektualnej, rękojmi i gwarancji na produkty zakupione w internecie, promocjach i zwrotach towaru.

Po zakończeniu Kongresu słychać było liczne głosy zadowolenia, płynące od uczestników spotkania. Energia bijąca ze sceny udzieliła się słuchaczom, którzy w kuluarach rozmawiali później na tematy dotyczące branży modowej i tego, jak współcześnie rozwija się ta dziedzina. Konferencja odbyła się w ramach 2-dniowych Targów Mody Poznań, które trwały w tym samym czasie.